Tuesday, October 4, 2011

TRY USHA KEORIGINALAN PHONE KORANG







hai...
kalau korang beli handphone kan..
apa yang korang carik???
macam aku..
aku akan cari yang betul2 ORI..

napa ek aku cari yang ORI?
konon BAJET HEBAT KE BELI ORI??

eh~
bukan begitu maksud ku...
hal ini adalah kerana....
sebab aku 
PAKAI LAMA HANDPHONE ni..
aku bukan jenis 
suka suki
nak tukar handphone selalu..
so
BETTER aku carik yang ORI
sebab leh pakai lama..
kalau 
TERJATUH
ke
TERHEMPAS
ke
AT LEAST 
XLAH ROSAK TERUK SGT...
so...
kalau aku nk beli kumpul2 duit dulu...
then g usha
kat booth 
NOKIA
SONY ERICSSON 

cuci3 mata sikit
tanya pendapat2 family + kawan2 dulu
usha2 badjet skit
then
KASI REMBAT SATU LAH

hahaha

so

apa kata
kita
kasi
check 
KEORIGINALAN HANDPHONE
kita semua

cek kualiti handphone korg!

1st type kat handfon *#06#

then akan keluar IMEI [ International Mobile Equipment Identity]

semak nombor IMEI handphone korang di kedudukan 7 dan 8


contoh : 35851601 – 393149 – 1 – 50.....*lau contoh ni = no IMEI adalah 01

utk semak ori ke x handfon tu...let's check it out:

 > 02 or 20 : dari China = LOW QUALITY <

> 08 or 80: dari Germany = FAIR QUALITY <

> 01 or 10: dari Finland = VERY GOOD <

> 00 or 03 or 04: dari kilang asal handphone = BEST MOBILE QUALITY <

>13 : dari azerbaijan =VERY BAD QUALITY & DANGEROUS FOR HEALTH <

*************************

pakat2 usha lah k..

sampai disini sahaja episod kali ini,,,

kita berjumpa di entry akan datang

:::cikedaud:::




2 comments:

Azhari said...

K.A.K B.L.O.G.G.E.R... jlan2 blogwalking blog akak.. bwu pasan phone kte tertinggal kat sini hehe... S.E HAzElku!! hehe.. =)

spywriter said...

Azhari =
A-D-E-Q-B-L-O-G-G-E-R-
eh..phone kita sama ek....heheheheheeeeeeee