Monday, August 15, 2011

FOR THE REST OF MY LIFE

Di pagi yang hening ni tetiba aku rasa syahdu je....ntah lah...
mungkin sebab ada beberapa kejadian yang berlaku
di sini
AKU MELIHAT BETAPA
BESARNYA UJIAN YANG AKU TERIMA
BETAPA SAYANGNYA ALLAH KEPADA DIRIKU
kerana
segala yang berlaku
telah mematangkan
dan sekaligus
aku memahamai
ERTI KEHIDUPAN

hanya yang MENGALAMI
akan MERASAI...

BESABARLAH WAHAI HATI
kerana kita adalah satu
bersama kita berganding bahu
menempuh KEHIDUPAN yang FANA
warnai kehidupan dengan calitan EMOSI
hiasi sekeliling dengan ZIKIR dan DOA
MUNAJAT PADA YANG ESA
BERSELAWAT PADA RASUL
MENGHORMATI SESAMA MANUSIA
MENYANYANGI SEGALA KEHIDUPAN
sinari HIDUP dengan KETAKWAAN
kelak kamu pasti
BAHAGIA

SYUKUR YA ALLAH 
di atas segala 
UJIAN...



For the Rest of My Life Lyrics
I praise Allah for sending me you my love

You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life

I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life

I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here

Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life

I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Artist: Maher Zain
Album: Thank You AllahCopyright: Awakening Records 2009


Aku memuji Allah untuk menghantar kau cintaku 
Anda mencari saya rumah dan belayar dengan saya 
Dan aku di sini bersama anda 
Sekarang biarkan aku memberitahu anda 
Anda telah membuka hati saya 
Saya selalu berfikir cinta itu salah 
Tapi semuanya berubah ketika anda datang 
OOOOO 
Dan ada beberapa kata yang ingin saya katakan 
Selama sisa hidup saya 
Aku akan menyertai anda 
Saya akan tinggal di sisi anda jujur dan benar 
Hingga akhir waktu saya 
Aku akan mencintai anda. mencintaimu 
Selama sisa hidup saya 
Melalui hari dan malam 
Aku akan bersyukur kepada Allah untuk membuka mata saya 
Sekarang dan selamanya Aku aku akan berada di sana untuk anda 
Aku tahu bahawa jauh dalam hatiku 
Aku merasa sangat diberkati ketika aku teringat padamu 
Dan saya meminta Allah untuk memberkati semua yang kita lakukan 
Anda adalah isteri saya dan teman saya dan kekuatan saya 
Dan aku berdoa kita `kembali bersama-sama abadi 
Sekarang saya menemukan diri saya begitu kuat 
Semuanya berubah ketika anda datang 
OOOO 
Dan theres beberapa kata yang ingin saya katakan 
Selama sisa hidup saya 
Aku akan menyertai anda 
Saya akan tinggal di sisi anda jujur dan benar 
Hingga akhir waktu saya 
Aku akan mencintai anda. mencintaimu 
Selama sisa hidup saya 
Melalui hari dan malam 
Aku akan bersyukur kepada Allah untuk membuka mata saya 
Sekarang dan selamanya Aku akan berada di sana untuk anda 
Aku tahu bahawa jauh di dalam hati saya sekarang bahawa anda `kembali di sini 
Infront aku sangat merasakan cinta 
Dan aku tidak ragu 
Dan aku menyanyi keras bahawa aku akan mencintaimu selamanya 
Selama sisa hidup saya 
Aku akan menyertai anda 
Saya akan tinggal di sisi anda jujur dan benar 
Hingga akhir waktu saya 
Aku akan mencintai anda.mencintaimu 
Selama sisa hidup saya 
Melalui hari dan malam 
Aku akan bersyukur kepada Allah untuk membuka mata saya 
Sekarang dan selamanya Aku aku akan berada di sana untuk anda 
Aku tahu bahawa jauh dalam hatiku


Maher Zain - Insha Allah | Insya Allah |


4 comments:

kaizen said...

ade hikmah disebalik semua ujian dari-Nya

sarina said...

sabar dugaan Allah swt...slamat berpuasa...=)

lyanamahat said...

@kaizen - insyaAllah...terima kasih atas kata semangat =)

lyanamahat said...

@cena_sarina - terima kasih awk..hihih..sorry..sy baru je perasan ni comment ni... =)