Monday, May 16, 2011

kisah dongeng

Lirik Kisah Dongeng – Stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Chorus
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati
Ulang Chorus

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja
***************************************************************************

ASSALAMUALAIKUM

lama dah x share dalam note ni
ok
ari ni nak share tentang satu lagu ni kat korang semua
bila dengar je lagu ni mesti ada rasa feel sikit
antara nak faham atau tak semua terpulang kepada cara masing-masing
macam biasa aku akan cuba memahami setiap bait-bait lirik yang ada dalam lagu ni~~~

jom kita mulakan~~~
_____________________________________________________________________________

rangkap 1
Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini
Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

rasa sedar dengan keupayaan dan kemampuan diri sendiri
tak semua org dalam dunia ini memiliki kesempurnaan 
tak semua orang juga memiliki kekayaan
ada yang sempurna bila buat pembedahan plastik < yg melibatkan kos2 yang tinggi dan kesakitan yang amat~~>
ada yang kaya raya sebab mak bapak dia yang kaya < harta keturunan la katakan >
cinta yang dimiliki hanyalah untuk seseorang yang sanggup menerima
siapa kita
keluarga kita
latar belakang kita
taraf ekonomi kita
pendidikan kita
dan yang penting
masa silam kita~~~~
tak paksa untuk mencintai kita kerana terdesak
cukuplah menyanyangi dan melindungi di saat diperlukan

rangkap 2
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja
Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini
Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

ada yang dah jumpa pun tulung rusuk sendiri
yang sentiasa melindungi dan menjaga 
namun
ada juga yang mungkin tercicir dipertengahan jalan
tak semua yang sudi bersama di kala saat getir di kala saat sukar
hanya yang mengalami akan merasai
sebagai seorang wanita lumrah sifatnya ingin dikasihi
sebagai seorang lelaki lumrah sifatnya ingin dihormati
keinginan memiliki seseorang yang sudi memikul
segala keresahan di hati
namun adakah masih terdapat di dalam dunia ini insan yang ikhlas dalam bercinta?
atau mereka hanya mengambil kesempatan yang nyata~~~~

rangkap 3
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

cintai aku dengan mengenali siapa aku
menerima aku tanpa memberi apa-apa syarat
memiliki aku tanpa rasa terkongkong
menyanyangi aku dengan sewajarnya
melindungi aku dengan tanggungjawabnya
adakah ini semua hanya cinta fantasi 
atau kita boleh mencari di alam nyata ini~~~~
owh...
**************************************************

semoga segala yang terjadi di dalam hidup ini
dapat mematangkan kita menempuhi
liku-liku kehidupan

sesungguhnya hanya yang mengalami dapat merasai keperitan ini~~~

ikhlas,
lyana mahat

No comments: